leto

Jak to funguje?

Raketa.cz zveřejňuje aktuální akce z různých slevových portálů. Díky Raketa.cz najdete všechny slevy na jednom místě.

Jak slevy fungují?

  • jde většinou o marketingovou akci zaměřenou na získání nových zákazníků
  • nebo o hromadné nakupování: čím více lidí zakoupí službu či produkt, tím nižší je konečná cena
  • V obou případech je akce vždy časově a kapacitně limitovaná.

Službu v ČR využili už stovky tisíc lidí, přidejte se k nim:

  1. Vyperte si slevu a kliknutím zobrazíte podrobnější informace
  2. Pokud chcete využít slevu, klikněte na "koupit" a postupujte podle instrukcí
  3. Po zaplacení Vám přijde e-mailem kupón, který stačí vytisknout
  4. Slevu využijete po předložení vytlačeného kupónu u jeho poskytovatele

 


 

Proč tak vysoké slevy?

Protože jde nejčastěji o služby, firma se v podstatě vzdá své marže a poskytne službu s vysokou slevou. Získá tak nové zákazníky. Pokud budou spokojení, vrátí se znovu a to je cíl akce. Zákazník tak zakoupí službu za zlomek ceny. Je to výhodné jak pro zákazníka, tak pro firmu, která slevu poskytuje.

Zjednodušený příklad, jak fungují slevy:

  • restaurace běžně prodává konkrétní jídlo nebo menu např. v hodnotě 600 Kč.
  • poskytne akci se slevou 70% (konečná cena je tedy 180 Kč)
  • restaurace zároveň stanoví omezení, např.:akce trvá max. 4 dny, maximální počet kupujících je 1000, slevu je možné uplatnit každý den po 14h., do 6 měsíců od ukončení akce
  • akci zveřejní na vybraném slevovém portálu
  • zákazníci mají po dobu 4 dní možnost zakoupit slevový kupón do stanoveného termínu
  • akce skončí buď uplynutím 4 dní nebo po vyprodání 1000 kuponů podle toho, co nastane dříve
  • po zaplacení přijde klientovi e-mailem kupón, který stačí vytisknou (každý kupón má jedinečné označení)
  • na využití slevy v restauraci stačí zákazníkovi předložit vytištěný kupón
  • podobně to funguje i v mnohých dalších službách – mezi nejčastější patří kosmetika, zdraví, wellness, masáže, ubytování, sport a další.

 


 

 

Časté otázky:

 

 

Není cena uměle navýšená?

V žádném případě. Firma by šla sama proti sobě, pokud by uměle navýšila cenu. Kdyby se to zákazník dozvěděl, už by se tam nevrátil. To pochopitelně není primárním cílem – získat stálé zákazníky. Mimo to dnes není problém si ceník ověřit.

Nepromítá se nízká cena do kvality produktu/služby?

Firma by opět byla sama proti sobě – pokud by zákazník dostal horší kvalitu, už se nevrátí. Firma by tak akcí nezískala vůbec nic.

Může slevový kupón někdo zneužít?

Každý zákazník dostává slevový kupón e-mailem. Každý kupón je jedinečný a kontroluje ho po předložení zákazníkem samotný poskytovatel slevy. Není tedy možné vytvářet kopie nebo nové kupóny.

Jaké jsou výhody?

Zákazník si tímto způsobem může zakoupit reálné služby za zlomek ceny. Může tak zároveň otestovat využívané služby od jiné společnosti, případně nové služby, které dosud nevyužíval, za velmi nízkou cenu. Poskytovatel slevy získává bez větší námahy a dodatečných nákladů další zákazníky a zároveň propaguje svoje služby – mimo kupujících vidí akci obvykle až několik desítek tisíc potenciálních zákazníků.

Proč akce prodávají slevové portály?

Systém prodeje slevových kupónů je založený mimo jiné na tom, že se o akci dozví dostatečný počet lidí. Především takových, které poskytovatel slevy nedokáže oslovit jiným způsobem. Na to slouží slevové portály, které se snaží každou akci intenzivně propagovat. Mimo to mají naprogramovaný systém potřebný na procesování plateb, generování kupónů a také samotné zveřejnění akcí. Slevové portály tak vystupují jako prostředník prodeje kupónů. S každým poskytovatelem slevy uzavřou smlouvu, kde si dohodnou všechny podmínky, výši provize a způsob vypořádání. Zákazník tedy platí na účet slevového portálu, který po ukončení akce odvede sumu poníženou o svou provizi na účet poskytovatele slevy.

Proč je na trhu tolik slevových portálů a jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Tento systém prodeje je velmi efektivní, málo rizikový a má značný potenciál s ohledem na vývoj v zahraničí. Zřejmě takto to vidí všichni, kteří se rozhodnou spustit slevový portál. Podstatný je však obchod a marketing – jaké akce dokážou zabezpečit, jakým způsobem je odkomunikují a především jaké mase potenciálních kupujících. Právě to je od sebe navzájem odlišuje zřejmě nejvíc.

Jak a kde tento nápad online prodeje slevových kupónů vznikl?

Tento systém prodeje vznikl přibližně v roce 2008 v USA, kde má obrovský úspěch. Největší online prodejce slev, groupon.com, dostal koncem roku 2010 nabídku na odkoupení společnosti od Google v hodnotě několik miliard dolarů. A to jen po dvou letech fungování… Z USA se systém rozšířil do dalších zemí. V České republice se první kupóny začaly prodávat v roce 2009, během krátké doby se počet slevových portálů zvýšil na několik stovek. Takto velký rozmach svědčí o úspěšnosti a opodstatnění uvedeného systému prodeje, resp. Způsobu marketingu.

Pokud víte o slevě, případně o slevovém portálu, který na Raketa.cz není, pošlete nám prosím informaci na info@raketa.cz.